Retourneren

 

Wanneer je een artikel om wat voor reden dan ook retour wenst te sturen, kun je dit binnen 30 dagen na ontvangst retour sturen via Returnista. Dit doe je met DHL (Nederland) of DPD (België).

 1. Voer je bestelnummer en e-mailadres in. 2. Selecteer de artikelen die je wilt terugsturen, het aantal en de reden van de retourzending. 3. Het retourlabel wordt naar je e-mail verstuurd. Print deze uit en breng hem aan op het pakket. 4. Geef het pakket af bij een DHL-punt.



Voer je bestelnummer en e-mailadres in op de retourpagina van Returnista - deze link heb je ook ontvangen in de orderbevestigingsmail. Je komt nu in je eigen omgeving om jouw artikelen te retourneren. Je ziet hier de door jouw bestelde artikelen, welke je kunt aanvinken om te retourneren. Selecteer vervolgens de reden van de retour.

Nadat je alle stappen bent doorlopen wordt er een retourlabel aangemaakt voor de artikelen die je wilt retourneren. Deze ontvang je per e-mail. Print het retourlabel uit en breng het aan op het pakket. Je kun je de artikelen per land retour sturen via:

  • Nederland: Geef het pakket af bij een DHL-punt. De locaties bij u in de buurt vindt u op https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints.
  • België: geef het pakket af bij een DPD Pickup parcelshop. De locaties bij u in de buurt vindt u op dpd.com/be_particulieren.

Mocht het retour sturen van de artikelen niet lukken, willen we je vragen eerst contact op te nemen met de klantenservice van Returnista of Ilse Jacobsen alvorens je het pakket terugstuurt.

Omruiling


Bij Ilse Jacobsen is het mogelijk om artikelen om te ruilen. Ook dit regel je - binnen 30 dagen na ontvangst - eenvoudig met Returnista.

Voer je bestelnummer en e-mailadres in op de retourpagina van Returnista - deze link heb je ook ontvangen in de orderbevestigingsmail. Je komt nu in je eigen omgeving om jouw artikelen te retourneren.

Selecteer het product dat je om wilt ruilen en klik de juiste maat aan die je wilt ontvangen. Klik vervolgens op ‘Product omruilen’.
De verzending van een nieuw product is gratis.

Herhaal dit proces zo nodig mocht je nog meer producten willen omruilen. Als je klaar bent klik je op ‘Bevestigen’ rechts onderin. Vervolgens kom je op het product overzicht terecht. Als dit klopt bevestig je de selectie.

Als je alle stappen bent doorlopen wordt er een retourlabel aangemaakt voor de artikelen die je om wilt ruilen en ontvang je deze in je e-mail. Er worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht. Je kun je de artikelen per land retour sturen via:

Mocht het retour sturen van de artikelen niet lukken, willen we je vragen eerst contact op te nemen met de klantenservice van Returnista of Ilse Jacobsen alvorens je het pakket terugstuurt.

Terugbetaling


Ilse Jacobsen garandeert dat je voor alle geretourneerde artikelen je geld terugkrijgt, op voorwaarde dat de artikelen in originele conditie worden geretourneerd. Dit houdt in dat de artikelen zo origineel en oorspronkelijk als mogelijk geretourneerd worden en, voor zover mogelijk, alle labels of etiketten nog aan/op het artikel zitten. Mocht je een gedragen product hebben teruggestuurd dan kunnen wij daar eventueel kosten voor in rekening brengen.

Geld terug: een retourbetaling van het aankoopbedrag van een of meer geretourneerde artikelen doen wij zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. Per e-mail laten wij je weten dat we de retourbetaling hebben uitgevoerd middels het versturen van een credit nota. Het bedrag wordt terugbetaald via dezelfde betaaloptie als waarmee je je aankoop hebt betaald.

Hebben jullie mijn retourzending ontvangen?


Zodra je retourzending is aangekomen in het magazijn en in behandeling is genomen, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. Wanneer je gebruik maakt van onze retourservice middels Returnista, dan zal dit veelal binnen een week het geval zijn. Mocht je het pakket echter met een eigen koerier verzenden dan kan dit langer duren.

Ik heb een verkeerd of kapot artikel ontvangen


Een enkele keer kan het voorkomen dat je een verkeerd of kapot artikel ontvangt. Mocht dit het geval zijn dan spijt ons dat enorm. Neem alsjeblieft contact op met de klantenservice, zodat wij zo spoedig mogelijk voor een passende oplossing kunnen zorgen.